Sectortafel Retail

Meld je hier aan voor het Congres
Ondernemen van het Nu en Morgen

13 oktober 2025

Met het congres willen we de retailsector meer verbinden aan elkaar en aan de Sectortafel samenwerken aan de gezamenlijke ambities. Bovendien geven we een stuk kennis mee die toepasbaar is in de praktijk.

Wat kun je verwachten:
– Keuze uit 4 praktische workshops (kies er 2 die jou aanspreken)
– Een inspirerende key-note spreker Laura Bas, de Gen-Z specialist van Nederland
– Ruimte om te netwerken en kennis uit te wisselen

Datum: maandag 13 oktober 2025

Locatie: Sligro, Polderweg 1, Purmerend

Inloop: 17.30 uur

Aanvang workshops: 18.00 uur

Lezing Laura Bas: 19.45 uur

Aansluitend netwerken met een hapje en een drankje!

Maak een keuze uit 4 interessante workshops: (kies er 2)

Workshop 1: Het opleiden van toekomstige vakspecialisten in jouw bedrijf

Boost uw bedrijf én bouw aan de toekomst! Doe mee aan onze inspirerende workshop van SBB en ontdek hoe u als erkend leerbedrijf niet alleen de vakmensen van morgen opleidt, maar ook frisse energie en waardevolle kennis uw bedrijf binnenhaalt. Motiveer, werk samen en laat zien hoe investeren in de toekomst ook uw organisatie sterker maakt!

Workshop 2: Duurzame inzetbaarheid, ten tijde van arbeidstekorten

Het aanspreken en aannemen van nieuwe doelgroepen, de weg vinden voor wat betreft instanties en netwerk; het leveren van maatwerk én een duurzame samenwerking voor iedereen!

Workshop 3: Innovatie in de Retail en Technologie

Sociale robots in retail: lessen uit 20 winkels

 In deze workshop delen Tibert Verhagen en zijn collega’s van de Hogeschool van Amsterdam inzichten uit twee jaar praktijkonderzoek in twintig winkels, waarin sociale robots taken als begroeten, wayfinding en productadvies uitvoerden. Samen met winkeliers, brancheverenigingen en andere kennisinstellingen onderzochten zij in welke mate de inzet van sociale robots tot tevredenheid leidt bij klanten en personeel, én of dit ook daadwerkelijke toegevoegde waarde oplevert voor de winkelier. Ter afsluiting volgt een blik op de toekomst, waarin naast sociale robots ook digital humans een grotere rol gaan spelen in de winkelservice.

 

Workshop 4: Hoe blijf je als ondernemer maatschappelijk relevant?

Ondernemers zullen hun publieke waarde veel duidelijker moeten maken en opnieuw moeten nadenken over hun klantwaarde (waarom willen consumenten bij mij kopen?), economische waarde (wat is het duurzame verdienmodel?) en maatschappelijke waarde (welke bijdrage lever ik aan de maatschappij?). Aan de hand van vele voorbeelden van ondernemers die deze drie waarden (opnieuw) vormgeven, gaat Marcel Evers met de aanwezigen in gesprek over hoe hier in Purmerend al invulling aan wordt gegeven en welke kansen er nog liggen voor samenwerkende ondernemers.

Ik doe graag mee aan 2 workshops (ronde 1 en ronde 2):

Kies een workshop voor ronde 1 (Max.1)

Kies een workshop voor ronde 2 (Max. 1)

Door u aan te melden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en met het ontvangen van onze nieuwsbrief. Afmelden hiervoor kan altijd.

Sectortafel Retail

Meld je hier aan voor het Congres
Ondernemen van het Nu en Morgen

13 oktober 2025

Met het congres willen we de retailsector meer verbinden aan elkaar en aan de Sectortafel samenwerken aan de gezamenlijke ambities. Bovendien geven we een stuk kennis mee die toepasbaar is in de praktijk.

Wat kun je verwachten:
– Keuze uit 4 praktische workshops (kies er 2 die jou aanspreken)
– Een inspirerende key-note spreker Laura Bas, de Gen-Z specialist van Nederland
– Ruimte om te netwerken en kennis uit te wisselen

Datum: maandag 13 oktober 2025

Locatie: Sligro, Polderweg 1, Purmerend

Inloop: 17.30 uur

Aanvang workshops: 18.00 uur

Lezing Laura Bas: 19.45 uur

Aansluitend netwerken met een hapje en een drankje!

Maak een keuze uit
4 interessante workshops:
(kies er 2)

Workshop 1:
Het opleiden van toekomstige vakspecialisten in jouw bedrijf

Boost uw bedrijf én bouw aan de toekomst! Doe mee aan onze inspirerende workshop van SBB en ontdek hoe u als erkend leerbedrijf niet alleen de vakmensen van morgen opleidt, maar ook frisse energie en waardevolle kennis uw bedrijf binnenhaalt. Motiveer, werk samen en laat zien hoe investeren in de toekomst ook uw organisatie sterker maakt!

Workshop 2:
Duurzame inzetbaarheid, ten tijde van arbeidstekorten

Het aanspreken en aannemen van nieuwe doelgroepen, de weg vinden voor wat betreft instanties en netwerk; het leveren van maatwerk én een duurzame samenwerking voor iedereen!

Workshop 3:
Innovatie in de Retail en Technologie

Sociale robots in retail: lessen uit 20 winkels

In deze workshop delen Tibert Verhagen en zijn collega’s van de Hogeschool van Amsterdam inzichten uit twee jaar praktijkonderzoek in twintig winkels, waarin sociale robots taken als begroeten, wayfinding en productadvies uitvoerden. Samen met winkeliers, brancheverenigingen en andere kennisinstellingen onderzochten zij in welke mate de inzet van sociale robots tot tevredenheid leidt bij klanten en personeel, én of dit ook daadwerkelijke toegevoegde waarde oplevert voor de winkelier. Ter afsluiting volgt een blik op de toekomst, waarin naast sociale robots ook digital humans een grotere rol gaan spelen in de winkelservice.

 

Workshop 4:
Hoe blijf je als ondernemer maatschappelijk relevant?

Ondernemers zullen hun publieke waarde veel duidelijker moeten maken en opnieuw moeten nadenken over hun klantwaarde (waarom willen consumenten bij mij kopen?), economische waarde (wat is het duurzame verdienmodel?) en maatschappelijke waarde (welke bijdrage lever ik aan de maatschappij?). Aan de hand van vele voorbeelden van ondernemers die deze drie waarden (opnieuw) vormgeven, gaat Marcel Evers met de aanwezigen in gesprek over hoe hier in Purmerend al invulling aan wordt gegeven en welke kansen er nog liggen voor samenwerkende ondernemers.

Ik doe graag mee aan 2 workshops (ronde 1 en ronde 2):

Kies 1 workshop voor ronde 1 (Max. 1)

Kies 1 workshop voor ronde 2 (Max. 1)

Door u aan te melden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en met het ontvangen van onze nieuwsbrief. Afmelden hiervoor kan altijd.